Μέσω gov.gr η αίτηση ακύρωσης ή μείωσης προστίμου για παραβάσεις κατά τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών & Μεταφορών
Τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά αίτηση για μείωση ή διαγραφή του προστίμου που τους επιβλήθηκε κατά τη χρήση μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Τραμ) έχουν από την Πέμπτη οι πολίτες. Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία είναι πλέον διαθέσιμη στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις».
Η χρήση της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά, ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και καλείται να συμπληρώσει τον αριθμό του προστίμου που του έχει επιβληθεί και την ημερομηνία παράβασης, όπως αναγράφονται στο έντυπο βεβαίωσης της παράβασης. Στη συνέχεια, επιλέγει μέσα από τη διαθέσιμη λίστα τους λόγους για τους οποίους αιτείται τη μείωση ή διαγραφή του προστίμου, ενώ μπορεί να περιγράψει αναλυτικότερα τους λόγους που επικαλείται, συμπληρώνοντας το αντίστοιχο πεδίο. Τέλος, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να επισυνάψει έγγραφα που υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς του (προσωποποιημένη κάρτα σε ισχύ, δελτίο μερικής απαλλαγής κλπ).
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υποβολή της αίτησης προς την Ψηφιακή Θυρίδα της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) στο gov.gr. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, ο πολίτης ενημερώνεται για το αποτέλεσμα της αίτησής του με SMS και email, ενώ η σχετική απόφαση αποστέλλεται και στην ψηφιακή θυρίδα του (my.gov.gr).
Διευκρινίζεται ότι η αίτηση ακύρωσης ή μείωσης προστίμου θα πρέπει να υποβληθεί αυστηρά μέσα σε εξήντα (60) ημερολογιακές ημέρες από την επόμενη της επιβολής του. Επιπλέον, η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει την δεκαήμερη προθεσμία εξόφλησης του προστίμου στο μισό της αξίας του.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) και τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.